Blandet gøgl fra min verden...

mandag den 29. oktober 2012

Tør hud // Tips



Vejr skift, kulde og blæsevejr giver mig altid meget tør hud. Har prøvet med diverse fede cremer, men jo mere jeg bruger jo mere ser det ud til jeg for tør hud.. Irriterende!
Da jeg har parfume allergi og et lavt budget, må jeg klare mig med hvad jeg har herhjemme!


Her er hvad jeg brugte, og kæft det virker overraskende godt!

Olivenolie eller rapsolie
Sukker
Frisk citron eller citronsaft
Vatrondeller

Første dag :
Et par timer inden du går i seng, tag olivenolie i ansigtet, lad det sidde 2-3 timer. ( virker som en evighed og fedtet...! ) Efter de 2-3 timer, pres forsigtigt med noget blødt papir rundt i ansigtet uden at fjerne det hele, og gå i seng, brug eventuelt et håndklæde over puden.

Dag to ( inden du går i bad )
Tag igen olivenolie i ansigtet og lad det sidde i ca 10 minutter.
Når de 10 minutter er gået, pres citron saft ud på vatrondellen og derefter lidt sukker på.
Mens olivenolien stadig er i ansigtet, kører du mildt og roligt rundt med vatrondelen, for at få døde hudceller væk samt det tørre hud der skulle sidde tilbage.

Så går du i bad, og derefter skulle du gerne stå med dejlig blød hud ;)


Held og lykke! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar